Azadima آزادی ما
بازداشت وریا غفوری سرتمرین به اتهام "توهین" به تیم ملی

بازداشت وریا غفوری سرتمرین به اتهام "توهین" به تیم ملی

علی بیگی خوزانی
علی بیگی خوزانی
اشتراک گذاری:

رسانه‌های ایران روز پنجشنبه سوم آذر خبر دادند که وریا غفوری، بازیکن تیم فولاد خوزستان، به اتهام «توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران» و «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شده است.

وريا،هميشه درمورد دغدغه هاي مردم علي الخصوص هموطن هاي مرز نشين صحبت كرده اگر ضدوطن بود هيچوقت هموطنانش توي ورزشگاه به اين شدت تشويقش نميكردن و بعد از تَركِ اجباريِ تيم،از او به نيكي ياد نميكردند مگر اينكه خلافش اثبات شود. استقلال رو از وريا گرفتيد ولي وريا رو از فرزندانش نگيريد

اعتراض حقِ وريا و همه ي مردم كشور باهر عقايد و باورهاي مذهبي ميباشد البته طبيعيه او بخاطر اينكه بزرگ شده جايي هست كه بشدت به هم زبان هايش در اين سالها كم لطفي شده است انواع اتفاقات ناگوار را طي اين سال ها لمس كرده اند زير فشار،زندگي را گذرانده اند از لحاظ كيفيت زندگي با شهرهاي ديگه ايران هم كه چنگي به دل نميزند پايين تر هستند بشدت آدمهايي كه خودشان را وارث كشور ميدانند موضع خاصي با هموطنانش و هم زبان هايش دارند معترض تر باشد ولي جاي معترض در بازداشت نيست. 

یادی کنیم از نمونه هایی از فعالیت های این مرد شریف :


حمایت وریا غفوری از مردم کردستان


حمایت وریا غفوری از مردم کردستان

حمایت وریا غفوری از دختر آبی از هواداران باشگاه فوتبال استقلال ایران بود که در اعتراض به دستگیری و محکومیت خود به زندان بابت تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای مسابقات فوتبال تیم استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ، اقدام به خودسوزی کرد و در ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ درگذشت.


حمایت وریا غفوری از دختر آبی

جمهوری اسلامی سالهاست که ورزشکاران را مطیع رفتار های دیکتاتورانه خود قرار داده است در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به استفاده تبلیغاتی جمهوری اسلامی از ورزشکاران و نحوه همکاری ورزشکاران با آنان.

به امید آزادی وریا غفوری 

Powered by Froala Editor

مقالات بیشتر

فاطمه سپهری کیست؟

فاطمه سپهری کیست؟

زندانی سیاسی

چرا فاطمه سپهری تبدیل به یک نماد در بین مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شده است؟ در این مقاله مروری خواهیم داشت بر زندگینامه فاطمه سپهری و تاثیرگذاری این کنشگر سیاسی را در جامهه ایران مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وقتی جای خبرنگار و مجرم عوض می‌شود

وقتی جای خبرنگار و مجرم عوض می‌شود

زندانی سیاسی

در این مقاله در وبسایت آزادی ما قصد داریم تا به چهار مورد از برجسته‌ترین نمونه‌ها از این نوع بی عدالتی در جمهوری اسلامی که در آن‌ها جای خبرنگار و مجرم عوض شده است اشاره کنیم.

تبعیض و ظلم جمهوری اسلامی علیه بهائیان

تبعیض و ظلم جمهوری اسلامی علیه بهائیان

زندانی سیاسی

حکومت جمهوری اسلامی یک دیکتاتوری دینی است؛ در این مقاله با نگاهی به حدود نیم قرن اخیر تاریخ معاصر ایران برخی از برجسته‌ترین جنایات جمهوری اسلامی علیه جامعه دیانت بهائی را بر خواهیم شمارد و به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

زنان تاثیرگذار و آزادیخواه ایران را بشناسید

زنان تاثیرگذار و آزادیخواه ایران را بشناسید

زندانی سیاسی

علیرغم ظلم به همه ایرانیان، به سبب ماهیت دیکتاتوری دینی جمهوری اسلامی و قوانین زن ستیزانه، همواره زنان مورد ظلم بیشتری در این حکومت خودکامه قرار گرفته‌اند. در این رشته مقالات از وبسایت آزادی ما به معرفی زنان تاثیرگذار و آزادیخواه ایران خواهیم پرداخت و مرور خلاصه‌ای خواهیم داشت به زندگی آن‌ها تحت دیکتاتوری جمهوری اسلامی.