Azadima آزادی ما
مجاهد کورکور؛گردنی دیگر برای طناب عدالت اسلامی

مجاهد کورکور؛گردنی دیگر برای طناب عدالت اسلامی

علی بیگی خوزانی
علی بیگی خوزانی
اشتراک گذاری:

جمهوری اسلامی، حکومتی دیکتاتوری که حتی قتل شهروندان خود را نیز مهندسی می‌کند. حکومتی که مدعی عدالت و دفاع از حق مظلومان در جهان بوده اما ثابت کرده است که کم‌ترین ارزش را برای جان آدم‌ها قائل است. حکومتی که خود کودک کش و قاتل است اما برای پوشاندن حقیقت و شاید حفظ طرفداران ساده لوح خود دست به سناریوسازی علیه جوانان آزادیخواه وطن می‌زند. تازه ترین قربانی عدات اسلامی جمهوری اسلامی حالا جوان ایذه‌ای، مجاهد کورکور است که جمهوری اسلامی قصد دارد وی را مسئول قتل حکومتی کیان پیرفلک نشان دهد.

مجاهد کورکور کیست؟

عباس کورکوری ملقب به مجاهد کورکور،  جوان معترض خوزستانی روز ۲۹ آذر ماه با حمله نیروهای حکومتی به روستای «پرسوراخ» از توابع ایذه در استان خوزستان بازداشت شد. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای حکومتی در این حمله به روستا از «سلاح سنگین (آرپی‌چی) و نارنجک» استفاده و علاوه بر کشتن دو نفر، چند نفر از جمله مجاهد کورکور را بازداشت کردند. بعد از بازداشت مجاهد کورکور، اتهام قتل کیان پیرفلک به او زده شد و وی در زندان مورد شکنجه قرار گرفت تا به این جرم اعتراف کند.

 رد ادعای جمهوری اسلامی توسط خانواده پیرفلک

حتی پیش از اینکه جمهوری اسلامی اتهام قتل کیان پیرفلک را به مجاهد کورکور بزند،‌ مادر کیان پیرفلک در مراسم خاکسپاری او اعلام کرد که قاتلان فرزندش را با چشم خود دیده است. او اعلام کرد که نیروهای حکومتی خودرو آن‌ها را به رگبار گلوله بسته‌اند.  علاوه بر این، عموی کیان اواسط اسفند ۱۴۰۱ به نقل از وکیل این خانواده اعلام کرد که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با «اراده‌ای قوی و جانبدارانه» اصرار دارد که قتل کیان را به مجاهد کورکور منتسب کند.

 محکومیت رسمی مجاهد کورکور به قتل کیان پیرفلک

روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، بدون اعلام تاریخ دقیق برگزاری دادگاه، نوشت که طی یک جلسه دادگاه، دادستان عمومی و انقلاب ایذه کیفرخواست علیه مجاهد کورکور را قرائت کرد و با اعلام اتهامات «محاربه» و «افساد فی‌الارض» «خواستار اشد مجازات قانونی» برای متهم شد.

مجاهد کورکور، به‌ادعای قوه قضاییه، «متهم اصلی» پرونده‌ تیراندازی ۲۵ آبان به معترضان در ایذه است؛ رویدادی که طی آن بر اثر تیراندازی مأموران حکومتی هفت شهروند ازجمله کیان پیرفلک، کودک ۹ساله، کشته شدند، اما حکومت ایران ادعا می‌کند این یک «حادثۀ تروریستی» بوده است.

مجاهد کورکور

صدور حکم اعدام برای مجاهد کورکور

روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲، خبرگزاری میزان خبر داد که برای مجاهد کورکور که به‌ عنوان متهم اصلی در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک معرفی شده بود، حکم اعدام صادر شده است. در گزارش خبرگزاری «میزان» که روز جمعه، ۱۸ فروردین، منتشر شده، آمده است که حکم آقای کورکور «غیر قطعی» و «قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور» است.

پیام پدر کیان پیرفلک در حمایت از مجاهد کورکور

میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک،  روز سه شنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، در ویدئویی اعلام کرد او و خانواده‌اش هیچ شکایتی از فردی که قوه قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان متهم اصلی این پرونده معرفی کرده ندارند. آقای پیرفلک در پیام ویدپویی خود گفت: «من هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و مردم ایذه نکرده و نخواهم کرد، چون‌که من و همسرم به چشم خود دیدیم نیروهای امنیتی، به فرماندهی عیدی علی‌پور، ماشین ما را به رگبار بستند، مرا زخمی کردند و پسرم را به قتل رساندند.»


مجاهد کورکور و تکرار سناریو نوید افکاری 

صدور حکم اعدام برای مجاهد کورکور شاید بیش از هر چیز دیگری یادآور اعدام ظالمانه نوید افکاری، معترض و کشتی گیر شیرازی، باشد و شاید با مرور پرونده مجاهد کورکور، این جمله از نوید افکاری که «برای طنابشان دنبال گردن می‌گردند» بار دیگر به یاد همه ایرانیان آزادیخواه بیاید. صدور حکم اعدام برای جوان ایذه‌ای دقیقا تکرار سناریو نوید افکاری است؛ یک جوان آزادیخواه را بازداشت می‌کنند و آن قدر شکنجه‌اش می‌کنند که بر علیه خود به جرمی که نکرده اعتراف کند و سپس در کمال بی‌رحمی اعدامش می‌کنند. امروز صدای مجاهد کور کور بیش از چیز دیگری نیاز به شنیده شدن دارد و تنها امید برای لغو حکم اعدام وی اعمال فشار رسانه‌ای بر جمهوری اسلامی است.

گذشته ثابت کرده است که جمهوری اسلامی برخلاف ادعای خود تنها به فشار خارجی و فشار رسانه‌ای واکنش نشان می‌دهد و بر این اساس، هرچه بیشتر از مجاهد کورکور صحبت شود شانس نجات جان او نیز بیشتر است.  

مقالات بیشتر

مبارزی خستگی ناپذیر به مثال اسماعیل بخشی

مبارزی خستگی ناپذیر به مثال اسماعیل بخشی

زندانی سیاسی

اسماعیل بخشی فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه است که نامش در پی اعتراضات کارگران این کارخانه بر سر زبان‌ها افتاد. آقای بخشی بارها توسط مزدوران جمهوری اسلامی مورد آزار و اذیت قرار گرفت، به زندان رفت و شکنجه شد اما هرگز از گفتن حقیقت هراس پیدا نکرده و از مبارزه خود دست نکشید.

حسین رونقی کیست؟

حسین رونقی کیست؟

زندانی سیاسی

وبلاگ نویس و زندانی سیاسی که علیرغم دستگیری‌های متعدد و شکنجه‌های زیاد کماکان فریاد آزادی خواهی را سر داده, در این مقاله با نگاهی به زندگی نامه او بررسی خواهیم کرد که حسین رونقی کیست و چرا جمهوری اسلامی تا این اندازه به این فعال مدنی فشار وارد می‌کند.

بازداشت وریا غفوری سرتمرین به اتهام "توهین" به تیم ملی

بازداشت وریا غفوری سرتمرین به اتهام "توهین" به تیم ملی

زندانی سیاسی

بازداشت وریا غفوری سرتمرین به اتهام "توهین" به تیم ملی در روز روز پنجشنبه سوم آذر وريا که هميشه درمورد دغدغه هاي مردم علي الخصوص هموطن هاي مرز نشين صحبت کرده است. در این مقاله یادی خواهیم کرد از فعالیت های این مرد شریف حمایت های او از مردم ایران

فاطمه سپهری کیست؟

فاطمه سپهری کیست؟

زندانی سیاسی

چرا فاطمه سپهری تبدیل به یک نماد در بین مخالفان جمهوری اسلامی تبدیل شده است؟ در این مقاله مروری خواهیم داشت بر زندگینامه فاطمه سپهری و تاثیرگذاری این کنشگر سیاسی را در جامهه ایران مورد بررسی قرار خواهیم داد.