Azadima آزادی ما
۸ واقعیت برای تروریستی بودن سپاه پاسداران

۸ واقعیت برای تروریستی بودن سپاه پاسداران

علی بیگی خوزانی
علی بیگی خوزانی
اشتراک گذاری:

در حالی که پارلمان اروپا به تروریستی بودن سپاه پاسداران رای داده است اما هنوز قرار گرفتن این نهاد در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا نهایی نشده است. همین مسئله اشاره به فکت‌ها و واقعیت‌ها برای تروریستی بودن سپاه پاسدارن را بی از پیش حائز اهمیت می‌کند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ۸ واقعیتی که ثابت می‌کنند سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است.

همکاری با القاعده در بوسنی باپوشش هلال احمر

جنگ بوسنی پس از فروپاشی یوگوسلاوی در دهه ۹۰ میلادی رخ داد و بنابر اطلاعات ارائه شده توسط پاسدار سعید قاسمی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در این جنگ نقش داشته است بلکه با القاعده همکاری می‌کرده است. وی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ سوال مجری در مورد نقش سپاه پاسداران در جنگ بوسنی گفت که در آن زمان در پوشش هلال احمر در بوسنی عملیات انجام می‌داده‌اند و در همین راستا با گروه تروریستی القاعده همکاری می‌کرده‌اند.


بمب گذاری مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین؛ آمیا

هجدهم جولای ۱۹۹۶ بمبی در مرکز همیاری یهودیان یا همان آمیا در بوینس آیرس منفجر گردید که به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر انجامید. این کشتار که بزرگترین کشتار یهودیان به صورت یکجا بعد از جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود با طراحی و اجرای سپاه پاسداران انجام شده است.
دولت آرژانتین بعد از سال‌ها بررسی و برگزاری داد‌گاه‌های متعدد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، دولت ایران و حزب الله لبنان را به عنوان مسئولین حمله تروریستی آمیا معرفی کرده و برای ۸ نفر یعنی عماد مغنیه رئیس وقت عملیات‌های حزب الله، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت، علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت، محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران، علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه، محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران، محسن ربانی رایزن فرهنگی پیشین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین، احمدرضا اصغری دبیر سوم پیشین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین و احمد وحیدی فرمانده وقت شاخه قدس سپاه پاسداران حکم تعقیب صادر کرد.
 

انفجار الخبر در عربستان سعودی

در شامگاه ۲۵ ژوئن ۱۹۹۶، بر اثر انفجار يک کاميون نفتکش در مقابل برج‌های «الخبر»، ۱۹ آمریکایی کشته و ۳۷۲ نفر مجروح شدند. دو نفر از بمبگذران هنگام فرار از صحنه توسط پلیس ریاض بازداشت شدند و به گفته مقام‌های عربستان سعودی، ۴ نفر دیگر که با انفجار الخبر ارتباط داشتند تحت حمایت سپاه پاسداران بوده و در ایران حضور داشتند.

بنابر خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی، از آنجایی که عربستان و ایران در آن زمان برای بهبود روابط خود می‌کوشیدند، عربستان سعودی از ارائه اطلاعات مربوط به بمبگذاری به آمریکا خودداری کرد. دو سال بعد، زمانی که این اطلاعات در نهایت در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفت بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت ایالات متحده به محمد خاتمی، رئیس جمهور آن زمان جمهوری اسلامی نامه نوشت و درخواست محاکمه عاملان حمله را کرد. خاتمی اما در پاسخ ارتباط ایران با انفجار الخبر را کاملا تکذیب کرد.


حمله و کشتار کوی دانشگاه ۱۳۷۸و کشتار

اعتراضات کوی دانشگاه تهران که بین ۱۸ تا ۲۳ تیر با توقیف روزنامه اصلاح طلب سلام جرقه خورد، یکی دیگر از فکت‌ها برای تروریستی بودن سپاه پاسداران است. در جریان این اعتراضات که نیروهای نظامی و لباس شخصی به خوابگاه دانشجویان حمله کرده و به دستگیری، ضرب و شتم و قتل دانشجویان پرداختند برخی از نقش مستقیم محمد نقدی و محمد باقر قالیباف در سرکوب دانشجویان خبر می‌دهند و بنابر تایید محمد علی عزیز جعفری، قاسم سلیمانی نقش مستقیم را در این جنایات برعهده داشته است.  همچنین چند روز پس از ناآرامی‌های کوی دانشگاه تهران، روزنامه کیهان نامه محرمانه جمعی از فرماندهان سپاه به محمد خاتمی رئیس وقت دولت جمهوری اسلامی را منتشر کرد.

 فرماندهان امضاکننده نامه به خاتمی نوشته بودند که «کاسه صبر» ایشان لبریز شده و «اگر دولت ناآرامی‌ها را کنترل نکند» وارد عمل خواهند شد. نام محمد باقر قالیباف، فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران نیز در میان امضاءکنندگان دیده می‌شود.

محمد علی عزیز جعفری

در جریان اعتراضات ضد دولتی سال ۸۸ نیز این نیروهای سپاه پاسداران بودند که چه با لباس سپاه و چه با لباس شخصی به سمت معترضین گلوله شلیک می‌کردند. صحبت‌های فرمانده ارشد سپاه پاسداران، سردار حسین همدانی به خوبی بیانگر این مسئله است. وی پس از اعتراضات ۸۸ اعلام کرده بود که ۵ هزار اراذل و اوباش را با بسیجیان ادغام کرده است و در قالب دسته‌های عزاداری از آن‌ها برای سرکوب و کشتار اعتراضات ۸۸ استفاده کرده است. 

سلاخی مردم سوریه در جنگ داخلی این کشور

از سال ۲۰۱۱ میلادی اعتراضات مردم سوریه به دیکتاتوری بشار السد در سوریه شروع شد و با کشتار بی رحمانه مردم توسط نیروهای دولتی، رفته رفته این اعتراضات به یک جنگ داخلی تمام عیار تبدیل شد که هنوز هم در جریان است. 
اما دولت بشار الاسد که مورد تنفر اکثریت مردم سوریه قرار دارد نمی‌توانست به تنهایی در مقابل نیروهای مردمی مسلح شده و ارتشی‌هایی که بر علیه دولت می‌جنگیدند مقاومت کند و به همین دلیل سپاه پاسداران برای دفاع از دیکتاتوری اسد عازم این کشور شد. در حالی که رسانه‌های حکومتی ایران هدف اصلی حضور پاسدران در سوریه را مبارزه با داعش و دفاع از اماکن مذهبی بیان می‌کردند، واقعیت چیز دیگری بود و نیروهای سپاه پاسداران تنها به سرکوب مردم سوریه و مبارزه با ارتش آزاد سوریه می‌پرداختند.

سلاخی مردم سوریه در جنگ داخلی این کشور

ویدئویی که از یک لپتاپ مربوط به سال 2013 از مصطفی صدرزاده معروف به «سید ابراهیم» که از نزدیکان به قاسم سلیمانی در سوریه بازیابی شد به خوبی نقش سپاه پاسداران در کشتار مردم سوریه را نشان می‌دهد. در این ویدئو صدرزاده به همراه یوسف امجد، مامور سوری، زندانیان سوری در شهر تدمون را با دست‌ها و چشم‌های بسته به داخل گورهای دست جمعی می‌اندازند و به آن‌ها شلیک می‌کنند.

در این ویدئو صدزاده و امجد به زندانیان می‌گویند که آزادانه بدوند و با یک دیگر مسابقه می‌دهند که بتوانند به زندانیان در هوا(زمانی که در حال سقوط به گور دسته جمعی هستند) شلیک کنند. علاوه بر این، این دو نفر به وضوح نشان می‌دهند که کشتار زندانیان چشم و دست بسته برای آن‌ها تفریح است و کاملا از این عمل لذت می‌برند. در این ویدئو همچنین در زیر اجساد گور دسته جمعی لاستیک خودرو قرار داده شده و همه آن‌ها به آتش کشیده شده بودند.  

قاسم سلیمانی در اظهار نظری در مورد صدر زاده گفته بود که عاشق او(سید ابراهیم) است.

وبسایت آزادی ما به دلیل دلخراش بودن این ویدئو قادر به پخش آن نبوده اما مخاطبانی که تمایل به دیدن این سند جنایت جنگی سپاه پاسداران در سوریه دارند می‌توانند آن را با جستجو عبارت « کشتار مصطفی صدرزاده و یوسف امجد در سوریه» در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند. 

سرکوب خونین اعتراضات آبان ۹۸ 

با اینکه اعتراضات آبان ۹۸ اولین باری نبود که نیروهای سپاه پاسداران بر روی معترضان ایرانی آتش می‌گشودند اما گستردگی آن بی سابقه به شمار می‌رفت. ویدئوها و تصاویر انکار ناپذیری از سوی شهروندان منتشر شد که شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به مردم نشان می‌داد. از جمله این تصاویر می‌توان به شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران در نیزارهای ماهشهر به معترضان با سلاح‌های جنگی نیمه سنگین و سنگین اشاره کرد.  

علاوه بر این، لیلا واثقی، فرماندار شهر قدس یا همان قلعه حسن خان، اعلام کرد که به نیروی انتظامی دستور شلیک داده است و همچینن گفت وقتی معترضان فرمانداری را تصرف کردند وی به سپاه پاسداران رفته و با نیروهای امنیتی بازگشته است.

بمب گذاری در هند

۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ بمبی در نزدیکی سفارت اسرائیل در هند منفجر شد که به زخمی شدن 6 نفر منجر گردید. بعد از این حمله، اسرائیل بلافاصله سپاه پاسداران را به عنوان مسئول اصلی حمله تروریستی معرفی کرد و کمی بعد این ادعا به تایید مقامات اطلاعاتی هندی رسید و از آن‌ها نقل شد که سپاه پاسداران از یک گروه شبه نظامی شیعه برای حمله تروریستی به سفارت اسرائیل در هند استفاده کرده است. همچنین یادداشتی در محل انفحار بمب نیز پیدا شد که اعلام می‌کرد این حمله به عنوان انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده انجام شده است.

سرکوب خونین خیزش انقلابی ۱۴۰۱

در جریان خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که هنوز در جریان است، نیروهای حکومتی و در صدر آن‌ها پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کردند که هیچ حد و مرزی برای شرارت‌های خود علیه ایرانیان آزادیخواه قائل نیستند.

در این جریان این خیزش که پس از قتل حکومتی مهسا امینی رخ داد ویدئوها و تصاویر بسیار زیادی از حضور نیروهای سپاه پاسداران به عنوان صف اول سرکوب در همه شهر‌های ایران منتشر شد که در آن‌ها با هدف کشتار و به شکل مستقیم به سمت مردم معترض شلیک می‌کرده‌اند. اما اعمال تروریستی سپاه پاسدارن تنها به خیابان‌ها خلاصه نشده و علیرغم اختلال شدید اینترنت در داخل ایران، ویدئوهایی به بیرون مخابره شده که نشان می‌دهد پاسداران به داخل منازل شهروندان ایرانی نیز هجوم برده و اقدام به تیراندازی به افراد داخل خانه‌ها می‌کرده‌اند.

مقالات بیشتر

طلبکاری از مردم در بحران گاز در ایران

طلبکاری از مردم در بحران گاز در ایران

سیاسی

مقامات جمهوری اسلامی از جمله وزیر نفت،‌ جواد اوجی، از ماه‌ها قبل از زمستان ۱۴۰۱، در مورد زمستان سخت اروپا وعده می‌دادند. در این مقاله سعی خواهیم کرد علل کمبود گاز را بررسی کرده و میزان صداقت مقامات جمهوری اسلامی را بسنجیم.

در مواجهه با پخش اعتراف اجباری چه کنیم؟

در مواجهه با پخش اعتراف اجباری چه کنیم؟

سیاسی

گرفتن اعتراف اجباری از زندانیان سیاسی یک ترفند قدیمی حکومت‌های دیکتاتوری است تا از طریق آن اعمال خود را درست نشان داده و افکار عمومی را با خود همراه کنند. در این مقاله به راهکارهای لازم برای مواجهه با پخش اعتراف اجباری اشاره خواهیم کرد.

رد پای حکومت در مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر

رد پای حکومت در مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر

سیاسی

در بسیاری از موارد حمله شیمیایی به دختران دانش آموز، دانش آموزان در حیاط مدرسه قربانی این حمله شدند. اگر اخبار خیزش انقلابی ایرانیان آزادیخواه علیه جمهوری اسلامی را دنبال کرده باشید حتما به یاد دارید در زمانی که اعتراضات در دانشگاه‌ها به اوج خود رسید، گزارشات مردمی زیادی از مسمومیت دانشجویان بعد از خوردن غذای دانشگاه منتشر شد.

چطور شد که بدعادت شدیم

چطور شد که بدعادت شدیم

سیاسی

بزرگترین کار مصدق ـ بر خلاف عقیدهٔ رایج ـ ملی کردن نفت نبود، دمیدن روح آزادیخواهی بود در ملت ایران. در این مقاله به اهمیت محمد مصدق برای کشورمان ایران می پردازیم.