Azadima آزادی ما
پافشاری بر حماقت به سبک مصطفی میرسلیم

پافشاری بر حماقت به سبک مصطفی میرسلیم

علی بیگی خوزانی
علی بیگی خوزانی
اشتراک گذاری:

پای صحبت مقامات جمهوری اسلامی که بنشینید گویا از قصد تلاش می‌کنند تا مردم ایران را از اینی که هستند عصبانی‌تر کنند و به نظر می‌رسد که هدفشان نمک ریختن بر زخم ملت زجر کشیده ایران است. این افراد معمولا هنگام اظهار نظر شعور مخاطب را صفر در نظر می‌گیرند و دقیقا آن چیزی را بر زبان می‌آورند که مردم کاملا با آن مخالف هستند.یکی از کسانی که همواره در بین مقامات جمهوری اسلامی این چنین رفتار کرده و با مواضع خود نمک بر زخم مردم ایران پاشیده است مصطفی میرسلیم، نماینده کنونی مجلس جمهوری اسلامی است. در این مقاله سعی بر این داریم تا مصطفی میرسلیم را معرفی کرده و به اظهارات ضد مردمی او بپردازیم.

مصطفی میرسلیم کیست؟ 

 مصطفی میرسلیم متولد ۱۹ خرداد ۱۳۲۶ مهندس مکانیک فارغ التحصیل از دانشگاه پواتیهٔ فرانسه  است. وی هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و به عنوان حزب حکومتی «موتلفه اسلامی»فعالیت سیاسی می‌کند. مصطفی میرسلیم سابقه سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و و مشاور عالی رئیس جمهور در دوره علی خامنه‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت دوم هاشمی رفسنجانی، عضویت در هیئت مدیره شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)، ریاست هیئت مدیره شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، فعالیت به عنوان ناظر عالی طرح موتور ملی پایه گازسوز و فعالیت به عنوان ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری را در سابقه دارد. میرسلیم همچنین در سال ۱۳۹۶ با کاندید شورای نگهبان نامزد انتخاب ریاست جمهوری شد.

 اظهارات مصطفی میرسلیم در مسیر حماقت

شاید استفاده از کلمه «حماقت» چندان زیبنده نباشد اما وقتی به اظهار نظرات مصطفی میرسلیم فکر می‌کنیم شاید این مودبانه‌ترین کلمه‌ای باشد که می‌توان از آن استفاده کرد. سخنان و مواضع این فرد به حدی با واقعیت و بخصوص واقعیت جامعه ایران در تناقض است که می‌توان از آن‌ها به عنوان جوک‌ در یک جلسه استند آپ کمدی استفاده کرد و در عین حال به حماقت کسی که در سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی نقش آفرینی می‌کند گریست.

مصطفی میرسلیم: قیمت سوخت ارزان است

میرسلیم در ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ از ارزانی بنزین در ایران انتقاد کرده و در این باره گفت:

«در شرایط کنونی قیمت سوخت آن قدر ارزان است که انگیزه‌ای به مصرف کننده برای پرداخت اضافه بهای محصول مرغوبتر را نمی‌دهد از این رو پس یکی از الزامات بهبود کیفیت ، اصلاح اقتصاد انرژی در کشور است.» 

بیان چنین صحبت‌هایی از یک فرد ضد مردم و فاسد که همه زندگی خود را بر پایه رانت حکومتی ساخته است اصلا تعجب آور نیست. محتوای صحبت او هم که دیدگاه تکراری مقامات جمهوری اسلامی نسبت به اقتصاد است. همان مقاماتی که ابتدا ریال را در مقابل سایر عرض‌ها بی ارزش می‌کنند و سپس قیمت کالا مورد نظر (در اینجا بنزین) را به ارز خارجی (عمدتا دلار) محاسبه کرده و آن را با کشورهای خارجی مقایسه می‌کنند. به عنوان مثال، میانگین قیمت بنزین در آمریکا حدود یک دلار در ازای هر لیتر است و با دلار ۵۰ هزار تومانی قیمت هر لیتر بنزین در ایران شش سنت است. بنابراین، با این آمار میرسلیم و دوستانش به این نتجیه می‌رسند که بنزین در ایران ارزان است!!!

مصطفی میرسلیم: قیمت سوخت ارزان است

میرسلیم: مردم مقصر افزایش قیمت خودرو هستند

هشتم فرودین ۱۴۰۱ مصطفی میرسلیم به گونه‌ای گستاخانه مردم ایران را مقصر افزایش قیمت خودرو دانشت. وی که همیشه در صنعت حکومتی خودروسازی ایران نقش داشته و از انحصار خوردو در کشور سود می‌برد در این باره گفت:

«میزان تولیدات خودرو به طور طبیعی جوابگوی نیاز‌های کشور هست. اما بسیاری از نیازها، جنبه واقعی ندارد در کشور ما با تورم ۴۰ درصدی مواجه بودیم که موجب شد کسانی که پس اندازی دارند به دنبال این باشند تا سرمایه خود را حفظ کنند؛ بنابراین سرمایه خود را در حوزه طلا، سکه، مسکن و خودرو سرمایه گذاری می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است.» 

میرسلیم به خوبی می‌فهمد که نیازهای کشور را نباید او بلکه باید بازار مشخص کند. او به خوبی می‌داند که خودرو‌های تولیدی در کارخانه‌های دولتی، در حقیقت تولید داخل نیستند و قطعات آن‌ها یا مواد اولیه لازم برای تولید این قطعات باید با ارزهای خارجی، که ریال در مقابل آن‌ها بی ارزش است، خریداری شوند. او به خوبی می‌فهمد که حتی اگر فرضیه‌اش درست باشد باید یقه ایجاد کننده تورم را بگیرد نه مردم را. اما و اما، سود او در نفهمیدن و بیان چنین اظهاراتی است.

 میرسلیم: با نظر مردم کاری ندارم 

نماینده فعلی مجلس و وزیر اسبق ارشاد جمهوری اسلامی کاری به نظر مردم ندارد! دیگر باید به چه زبانی بگویند که دیکتاتور هستند؟

 « من ۱۰۰ درصد فیلترینگ اینستاگرام را تایید می کنم. باید قطع بشود؛ اینستاگرام فاجعه است. بدترین شبکه در دنیاست. من کاری به نظر مردم ندارم. الان چیزی را نمی شود بست. قبلا می شد موج رادیو را بست، یک فکری کرد، می شد داخلش اختلال ایجاد کرد که مردم گوش نکنند. الان که این طوری نیست. »
.


باید به آقای میرسلیم گفت که تکلیف ایرانیان آزادیخواه با شما مشخص است اما خود شما دقیقا با خود چه فکر می‌کنید در مرحله اول ادعا می‌کنید که نماینده مردم هستید و سپس می‌گویید به نظر مردم کاری ندارید؟ اگر این نشانه حماقت نیست پس چیست؟

میرسلیم: ایران از فرانسه آزادتر است

مصطفی میرسلیم در یک مصاحبه گفته بود:

« آزادی بیان در ایران در بسیاری از کشورها ازجمله فرانسه بیشتر است.»

بله! وقتی فساد سر تا پایت را فرا گرفته باید از سیستم فاسدی که عضوش هستی دفاع کنی. مقایسه آزادی بیان در فرانسه و ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی آن قدر مسخره است که اصلا وارد این موضوع نمی‌شویم اما نکته حائز اهمیت در مورد این مصاحبه آقای میرسلیم این است که وقتی او به طرز احمقانه‌ای از آزادتر بودن ایران از بسیاری از کشورها گفت مجری از او خواست که بین فرانسه(محل تحصیلش) و ایران مقایسه کند که او با پافشاری بیشتر بر موضع خود تاکید کرد که صد درصد ایران از فرانسه آزاد تر است. او پافشاری کرد؛ پافشاری در حماقت.

مقالات بیشتر

۸ شباهت جمهوری اسلامی و مزرعه حیوانات

۸ شباهت جمهوری اسلامی و مزرعه حیوانات

سیاسی

در ادامه این مقاله به بخش‌هایی از کتاب قلعه حیوانات اشاره خواهد شد که بیشترین شباهت‌ را به دیکتاتوری جمهوری اسلامی دارند. علیرغم اینکه شاید خط به خط این کتاب را بتوان به عنوان سرگذشت جمهوری اسلامی توصیف کرد اما سعی شده است به برجسته‌ترین شباهت‌ها پرداخته شود.

ضرورت حفظ آزادی بیان

ضرورت حفظ آزادی بیان

سیاسی

آزادی بیان یکی از ستون‌های اصلی جوامع دموکراتیک مدرن است. با اینکه این آزادی در اعلامیه جهانی حقوق بشر و بسیاری از قوانین اساسی و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی آمده است، اهمیت آن فراتر از مسائل قانونی است. آزادی بیان برای عملکرد یک دموکراسی سالم و قوی، جستجوی حقیقت و حفاظت از حقوق فردی ضروری است. در اینجا دلایلی آمده است که چرا این آزادی نباید نادیده گرفته شود.

درک لیبرالیسم: یک بررسی سیاسی و فلسفی

درک لیبرالیسم: یک بررسی سیاسی و فلسفی

سیاسی

لیبرالیسم یک فلسفه سیاسی و اخلاقی است که بر ایده‌های آزادی و برابری استوار است. با ریشه در دوران روشنگری، این اندیشه تاکنون تکامل یافته و هم بر اندیشه و هم بر عمل سیاسی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. این مقاله به بررسی اصول اصلی لیبرالیسم، تکامل تاریخی آن و ارتباط آن با دنیای معاصر می‌پردازد.

چطور شد که بدعادت شدیم

چطور شد که بدعادت شدیم

سیاسی

بزرگترین کار مصدق ـ بر خلاف عقیدهٔ رایج ـ ملی کردن نفت نبود، دمیدن روح آزادیخواهی بود در ملت ایران. در این مقاله به اهمیت محمد مصدق برای کشورمان ایران می پردازیم.