Azadima آزادی ما
چگونه در اینترنت ناشناس بمانیم؟

چگونه در اینترنت ناشناس بمانیم؟

علی بیگی خوزانی
علی بیگی خوزانی
اشتراک گذاری:

بسیاری از شما به دلیل فعالیت های خاص و حساسی که دارید می خواهید بدون اینکه هویت واقعی شما مشخص بشه به صورت ناشناس فعالیت در اینترنت فعالیت کنید.
ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISPs) این توان را دارند که سوابق کاری شما و هر آنچه انجام میدهید را ذخیره کنند. 
حتی بدتر از همه، کل اینترنت و بیشتر سایت هایی که بازدید می کنید پر از تبلیغات و تراکر های مختلف است که در مورد شما و فعالیت های شما در اینترنت اطلاعات مختلفی را گردآوری می کنند که معمولا برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می شود.

عدم اتصال از وایفای عمومی

وقتی به اینترنت های عمومی وصل میشوید معمولا اتصالات شما نا امن است و هکر های زیادی منتظر ان تا به دستگاه و اطلاعاتتون حمله کنند. 

استفاده از VPN یا شبکه TOR

با عبور از شبکه Tor ، سه بار انتقال داده و رمزگذاری می شود. این شبکه از هزاران سرور داوطلب اجرا شده است که به عنوان لایه های Tor شناخته شده اند. برای دریافت وی پی ان به این لینک مراجعه کنید.

ایمیل جداگانه برای عضویت در سایت های مختلف

توصیه ما به شما استفاده از ایمیل پروتون میل است با رمزگذاری سرتاسری ساخته شده است. بهتر از که یک هویت ساختگی بسازید که همیشه در اینترنت از آن استفاده می کنید - نام جعلی، حساب ایمیل جعلی، کشور تولد جعلی. 

بازدید از وب سایت ها با پروتکل HTTPS

استفاده از پروتکل HTTPS باعث میشود اطلاعات شما در مسیر رمز گذاری و امن نگه میدارد. 

 
بازدید از وب سایت ها با پروتکل HTTPS استفاده از فضای ابری

برای نگهداری از فایل ها و اطلاعات حتما از فضای ابری امن استفاده کنید همچنین فایل ها را رمز گذاری کنید. برای رمز گذاری فایل ما پیشنهاد میکنیم از AES Crypt استفاده کنید. 

حذف متادیتا های عکس

فرض کنید یه فایل عکس داریم ، خود عکس یه داده است ولی اگر جزئیات عکس رو تو کامپیوتر یا گوشیتون باز کنید میبینید که کلی اطلاعات دیگه مثل اندازه ، دوربین عکاسی ، تاریخ عکس برداری و ... همراه عکس هست. اگر تصاویر را به اشتراک بگذارید، در فایل هایی که دیگران می توانند از آن استفاده کنند، جزئیات بسیار زیادی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که متادیتاهای ناخواسته را حذف می کنید!

حذف متادیتا های عکس

پاک کردن تاریخچه مرورگر

هرچند وقت یکبار بهتر است تاریخچه مرورگرها و موتورهای جستجویی که از آنها استفاده می کنید پاک کنید.
 
پاک کردن تاریخچه مرورگر

برای زندگی کردن در چنین دنیایی ما نیاز داریم که دانش خود را در مورد امنیت و حفط حریم شخصی بالا ببریم در ایران فعلا خبری از کامپیوتر های کوانتومی یا الگوریتم های پیشرفته نیست و یا یک وی پی ان و چند نکته می توان امنیت خود را تا حد زیادی بالا برد. اما برای زندگی در آینده نیاز داریم تا هر لحظه خود را بروز کنیم مانند اپلیکیشن ی که هر روز یا هر هفته آپدیت می شود. 

مقالات بیشتر

نکاتی مهم درباره استفاده از تلفن همراه در اعتراضات

نکاتی مهم درباره استفاده از تلفن همراه در اعتراضات

امنیت انلاین

اگر در روزهای انقلابی ایران فعالیت سیاسی و یا به اعتراضات میروید، باید نکات امنیتی در فضای مجازی در اولویت اول شما باشد. در این مقاله به نکات مهم امنیتی می‌پردازیم که رعایت آن برای هر شخصی ضروری و حیاتی است.

V2ray چیست؟

V2ray چیست؟

امنیت انلاین

وی تو ری (V2ray )نوعی سرویس وی پی ان است که خدمات پروکسی چندگانه از جمله مخفی سازی داده ها، تغییر ترافیک و نظارت بر شبکه را ارائه می کند. این سرویس با هدف دور زدن فیلترینگ در کشورهایی که برای اینترنت محدودیت اعمال می‌کنند و همچنین کمک به حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی شده است.

نحوه اتصال به SSH Tunneling

نحوه اتصال به SSH Tunneling

امنیت انلاین

نحوه اتصال به SSH Tunneling در ایفون و اندروید - با توجه به محدودیت اینترنت در ایران، دانلود فیلترشکن رایگان و پرسرعت هم اکنون اصلی‌ترین دغدغه کاربران در کشور به حساب می‌آید. در ادامه این مقاله قصد داریم راهنمای فعالسازی اینترنت رایگان و پرسرعت برای آیفون و اندروید از طریق نرم افزار NapsternetV را ارائه کنیم.