Azadima آزادی ما
V2ray چیست؟

V2ray چیست؟

علی بیگی خوزانی
علی بیگی خوزانی
اشتراک گذاری:

وی تو ری (V2ray )نوعی سرویس وی پی ان است که خدمات پروکسی چندگانه از جمله مخفی سازی داده ها، تغییر ترافیک و نظارت بر شبکه را ارائه می کند. این سرویس با هدف دور زدن فیلترینگ در کشورهایی که برای اینترنت محدودیت اعمال می‌کنند و همچنین کمک به حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی شده است.

برخلاف سایر وی پی ان ها، سرویس وی تو‌ ری یک سرویس متن باز است، این بدان معناست که هر کسی می تواند با دانش و امکانات کافی، وی پی ان اختصاصی یا همان سرور کانفیگ خود را بسازد. 


برای ساخت سرور کانفیگ اختصاصی وی تو ری، شما به سرور خصوصی مجازی (VPS) اختصاصی خود نیاز خواهید داشت. اما اگر VPS اختصاصی خود را ندارید، می توانید از طریق صفحه دریافت سرور کانفیگ وبسایت آزادی ما، سرور کانفیگ‌های رایگان و پر سرعت اختصاصی خود را دریافت کنید.

آیا V2ray امن است؟

در پاسخ به این سوال که آیا فیلتر شکن V2ray امن است یا خیر، باید بگوییم که بله این سرویس کاملا امن است و هیچ خطری اطلاعات کاربرانی که از آن استفاده می کنند را تهدید نمی‌کند. وی تو ری از نوعی کدگذاری تحت عنوان AES-256 استفاده می کند که این نوع کدگذاری امنیت اطلاعات کاربران را تضمین می نماید.  

کدگذاری AES یا همان Advanced Encryption Standard یک فناوری کدگذاری بلاک متقارن است که دولت ایالات متحده نیز از آن برای محافظت از اطلاعات محرمانه استفاده می‌کند. AES-256 نوعی از همین فناوری بوده که از کلیدهای با طول ۲۵۶ بیتی برای کدگذاری و کدگشایی بلاک های حاوی پیام استفاده می کند.

در این پروتکل ۱۴ ردیف کلید ۲۵۶ بیتی وجود دارد که هر ردیف شامل مراحلی است که جایگزینی، انتقال و ترکیب متن خام به متن کدگذاری شده را مستلزم می کنند.

پروتکل های پشتیبانی شده در V2ray

استفاده از فیلترشکن وی تو ری و کافیگ سرور با استفاده از پروتکل های زیر امکان پذیر است:

VMess: مخفی سازی و کدگذاری ترافیک داده ها و افزودن یک لایه امنیتی بیشتر را فراهم می‌سازد.

SOCKS5: برقراری یک ارتباط مبتنی بر پروکسی که ایمنی و ناشناس بودن کاربران را بهبود می‌بخشد.

TLS: تضمین کننده ارتباطات امن برای تراکنش‌ها و وبسایت های اینترنتی.

HTTP/2: فعالسازی درخواست‌ها و پاسخ های چند جزئی و فشرده شده که ایمنی و حفظ حریم خصوصی در ارتباطات را تقویت می کنند.

Shadowsocks: دور زدن فیلترینگ و سانسورینگ و تقویت امنیت آنلاین کاربران.

 

کلام آخر

V2ray یک فناوری امن و پرقدرت جهت افزایش ایمنی آنلاین و دور زدن فیلترینگ اینترنت است. هم اکنون به دلیل محدودیت های شدید اعمال شده بر روی اینترنت ایران، استفاده از فیلتر شکن V2ray یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به اینترنت آزاد است. نصب فیلترشکن V2ray بر روی اندروید، ویندوز iOS و مک امکان پذیر بوده که برای جزئیات می‌توانید به آموزش های ارائه شما ما در این باره مراجعه کنید. 

منبع:

NordVPN

Kiteworks

مقالات بیشتر

نکاتی مهم درباره استفاده از تلفن همراه در اعتراضات

نکاتی مهم درباره استفاده از تلفن همراه در اعتراضات

امنیت انلاین

اگر در روزهای انقلابی ایران فعالیت سیاسی و یا به اعتراضات میروید، باید نکات امنیتی در فضای مجازی در اولویت اول شما باشد. در این مقاله به نکات مهم امنیتی می‌پردازیم که رعایت آن برای هر شخصی ضروری و حیاتی است.

فیلترشکن رایگان برای ویندوز Nekoray V2ray

فیلترشکن رایگان برای ویندوز Nekoray V2ray

امنیت انلاین

نرم افزار Nekoray یک فیلترشکن رایگان و پر سرعت برای ویندوز است که می‌توانید با استفاده از سرورهای دریافتی از آزادی ما از آن برای دسترسی به اینترنت آزاد استفاده کنید. در این مقاله به آموزش فعالسازی فیلترشکن رایگان و پر سرعت Nekoray خواهیم پرداخت.

معرفی و ارائه فیلترشکن رایگان cisco anyconnect

معرفی و ارائه فیلترشکن رایگان cisco anyconnect

امنیت انلاین

معرفی و ارائه فیلترشکن رایگان Cisco AnyConnect Secure و این امکان را به کاربران می دهد تا بدون مشکل و در یک زیرساخت ایمن به شبکه شما متصل شود. این ابزار امنیت بسیار مناسبی دارد؛ چراکه ترافیک مصرفی شما را رمزگذاری می‌کند و با مخفی نگه‌داشتن آدرس آی‌پی شما از حریم خصوصی‌تان محافظت می‌کند.

Wings X بهترین فیلترشکن برای آیفون و IOS

Wings X بهترین فیلترشکن برای آیفون و IOS

امنیت انلاین

اپلیکیشن Wings X یکی از بهترین فیلترشکن‌های رایگان و پرسرعت iOS است که مبتنی بر فناوری V2ray کار کرده و می‌توانید از آن برای اتصال آیفون و iOS خود به اینترنت آزاد استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم راهنمای فعالسازی اینترنت رایگان و پرسرعت آیفون و iOS با استفاده از اپلیکیشن Wings X مبتنی بر V2ray را ارائه کنیم.